الكائنات الفضائية هل هي حقيقية !؟

0

ما الذي سوف يحصل لو رأيت شيء غريب يطوف في السماء واقتنع عقلك انه كائن فضائي.. ؟!

أي أحد مننا ممكن أن يتكلم ويقول إنه قام برؤيه كائنات فضائية
وقد نقول له انه كذاب او بيخرف
وإنه غلط في رؤية اي شيء ..

طيب لو قولتلك ان اللي شاف كان عالم ورائد فضاء وطيار ومهندس فضاء! هل الموضوع سوف يختلف صح ؟!

الرائد الامريكي ” Gordon Cooper” بيحمل الدكتوراه في هندسه الطيران والفضاء ، بالإضافة الي انه طيار من الدرجة الاولي ورائد فضاء تم اختياره من الاف رواد الفضاء لكي يكون من ضمن أول 7 اشخاص يطلعوا في رحلة للفضاء حوالين مدار الارض.

جوردن كان أول شخص يذهب لأبعد مسافه في المدار وأخر شخص قدر يدور في وقتها ، تقدر تقول انه كان مميز كفايه يعني ، بس اللي خلاه مميز أكتر ، هو التالي :-

أثناء نهايه رحلته ال 22 حول الارض في المدار ، جوردن أبلغ بوجود اهتزازات غريبه في المكوك ، ولما نظر من إحدى النوافذ ، وجد جسم ما غير معلوم الملامح غريب الشكل والمنظر متوهج بشدة باللون الأخضر المشع ومتوجه ناحيته بسرعه كبيرة جدا جدا..

عايز افهمك الاول أن جوردن راجل اكاديمي ومتخصص ومتدرب كويس واستحاله هيقول الكلام دا ولا يحط احتمالات غير حقيقية بالمره ،
فأول حاجة هو عملها انه جري علي ردار المكوك لكي يطمئن أ
اني اللي شافه دا كان حقيقي مش خيال ، وبالفعل ردار السفينه قدر يلقطة ولاقط سرعته الرهيبه دي اللي استحاله تكون بشريه ؟!

جوردن جري بسرعه علي النافذة لكي يراقبه وهو متجهه عليه ، وحاول يتواصل مع وكالة NASA ، وتقول له ما الذي رأيته هو يكاد لا يعرف انه يوصف هذا الشيء ، وبمجرد مالجسم قرب من سفينته انعطف فجأة للناحية التانيه بسرعه الضوء ، ثم اختفى في العدم وكأنه في شخص ما بيتحكم فيه. ؟!

بص عزيزي القارئ أريد أن أعرفك أن هذه الحكاية كانت كبيرة جدا ، ومع رجوع جوردن اتعمل معاه تحقيق سري للغايه من قبل الحكومة الأمريكية مع التواصل بوكالة NASA ، وبعدين قرر إنه يقول اللي شافه بعنيه ، وفي احد الانترفيوهات اللي اتعملت معاه ، ومن بعدها تواصل مسؤولين NASA معاه وتم منعه من التحدث مرة اخري في هذا الموضوع لأي سبب من الاسباب وفي اي وسيلة اعلامية والا هيتعرض للحبس لإفشاء اسرار ومعلومات عسكريه..

مش بس الناس العاديه ولا العلماء ، لا كمان رواد الفضاء يقولون انهم قاموا برؤيه كائنات اخري ، فهل هذا حقيقي ام مجرد خيال علمي ؟!

Leave A Reply

Your email address will not be published.